Brand in restaurant Velp

VELP – In de nacht van maandag op dinsdag is er brand uitgebroken in restaurant ABC in Velp. De vlammen sloegen al uit het dak toen de brandweer arriveerde. Zij hebben het vuur teruggedrongen. Bij de brand is veel rook vrij gekomen.

De brand brak uit na sluitingstijd, niemand was op dat moment in het pand aanwezig, tot zover bekend zijn er geen gewonden gevallen.

Omstreeks 01:00 uur rukte de brandweer uit met verschillende korpsen, ook politie en ambulance haasten zich naar de Bosscheweg waar het restaurant is gevestigd.

Personeelsleden van het restaurant kwamen ook op de brand af, zij zochten steun bij elkaar terwijl ze toekeken hoe de brandweer het vuur bluste.

De brand zelf is inmiddels onder bedwang
Deze is waarschijnlijk in de wasruimte onstaan en heeft een deel waarin meerdere eetgelegenheden zijn ondergebracht beschadigd. De N324 is nog afgesloten voor verkeer, de weg werd eerder vannacht afgezet in verband met bluswerkzaamheden.

,,Op dit moment worden delen van het dak verwijderd om bij de mogelijke brandhaard te komen. Zo lang dat werk bezig is, willen we op deze plek nog geen verkeer hebben. We raden automobilisten dan ook aan een andere route te kiezen.’’ Aldus een politiewoordvoerder.

©Hoogland Producties / Sven Fotografie