Negenjarige in ziekenhuis na inslikken speelgoed adventskalender

OUDSBERGEN – Een negenjarige jongen uit het Belgische Oudbergen is maandag met spoed naar het ziekenhuis gebracht, nadat een onderdeel van de adventskalender van Aldi in zijn longen terecht was gekomen.

De bewuste adventskalender werd door de ouders van Lyam voor hun kinderen gekocht. Elke dag mocht er een vakje opengemaakt worden, wat dan een cadeautje oplevert. Het onderdeel waarbij het misging, is een stukje van een speltrompetje. „Lyam kwam plots in paniek naar beneden. Hij was blauw uitgeslagen en kreeg geen lucht meer. Een wit onderdeeltje van het trompetje was in zijn keel en vervolgens in zijn longen beland”, zo vertelt zijn vader Claudio aan Het Nieuwsblad.

Tekst:Nieuwsblad
Foto:Hoogland-Producties

Advertenties